Blog

Internetadvies blog

Hier vindt u artikels over verschillende topics rond webstrategie en online marketing: website optimalisatie, usability, e-commerce, conversie, e-mailmarketing, zoekmachine optimalisatie, google adwords, google analytics, online pr, sociale media, etc.

social media alfabet: de g van Google

Deze Amerikaanse zoekgigant is niet meer weg te denken uit ons internetgedrag. Wat eens begon met enkel een zoekmachine is nu met onder meer diensten zoals Gmail (e-maildienst), Chrome (webbrowser), Picasa (foto’s delen en bewerken), Blogspot (blogplatform), maar met nog oneindig andere diensten is Google online werkelijk alomtegenwoordig.

En dan hebben we het nog niet over Google Adwords – de melkkoe van Google. Dit zijn de CPC (cost-per-click)-advertenties die je contextueel getoond worden.

Enkele interessante links

Lees meer...

social media alfabet: de f van Facebook

Hoeft dit nog uitleg? Iedereen kent het wel en ook de klassieke media lopen er storm voor: het sociale netwerk Facebook. Dit digitale café met al je vrienden heeft meer dan 3,4 miljoen gebruikers in België (!) en meer dan 500 miljoen gebruikers wereldwijd.

Enkele interessante links:

Lees meer...

social media alfabet: de e van e-commerce

Webwinkel, webshop, online shop of e-commerce: de benamingen zijn dan wel anders, de essentie blijft
dezelfde en dat is producten verkopen via het internet. Voornaamste voordelen zijn 24 uur per dag,
wereldwijd shoppen en de vaak lagere prijzen. Voornaamste nadeel: je koopt een ‘virtueel’ product.
Social media-gewijs kan het dan ook helpen om peer-to-peer reviews te verwerken in je webshop.

Op deze manier verhoog je het vertrouwen van nieuwe consumenten en betrek je verder de reeds
bestaande klanten.

Lees meer...

social media alfabet: de d van delicious

Delicious is een social bookmarking tool, die je toelaat om je favorieten niet meer te bewaren in je browser maar wel online. Dat is enerzijds erg handig om een archief op te bouwen van interessante webpagina’s die je anders uit het oog zou verliezen. Anderzijds kan je ook de favorieten van andere gebruikers gaan raadplegen om zo te kijken wat zij allemaal als waardevol hebben gearchiveerd.

Lees meer...

social media alfabet: de c van crowdsourcing

Zie crowdsourcing als een variant van het bekendere crowdsurfen. In plaats van op een of ander zomers festival u te laten ‘glijden’ over een menigte – laat je bij crowdsourcing een product/dienst/thema los op een publiek en hun breinen. Vervolgens gaan zij voor je meedenken aan verbeteringen of ideeën. Die bijdrage kan beloond worden, maar dat hoeft niet noodzakelijk.

Lees meer...

social media alfabet: de b van bloggers

Vaak gedacht: bloggers zijn stoffige hobbyisten met te veel vrije tijd…

Onterecht, want bloggers zijn ook opinieleiders met een grote invloed bij onder meer trends en discussies. Als onderneming moet je dan ook oor en respect hebben voor deze internauten, want het zijn zij die de vinger aan de digitale nieuwspols houden en dingen kunnen doen bewegen. Zo is bijvoorbeeld een slecht krantenartikel daags nadien vaak vergeten, maar een negatieve blogpost kan je jaren blijven achtervolgen.

Lees meer...

social media alfabet: de a van avatar

Een avatar is een kleine afbeelding die gekozen werd door de gebruiker en dient als herkenningspunt op sociale netwerken. Op deze manier herken je snel wie een bericht geplaatst heeft.

Lees meer...

Wat is online lead generation?

Als bedrijf zijn leads erg belangrijk voor de aanvoer van nieuwe klanten. Een lead is dan ook een potentiële klant die interesse vertoont in uw product of dienst. Dit kan zijn door langs te komen in je winkel, maar evengoed een zoekopdracht in Google. Als bedrijf is het dan ook zaak van deze vertoonde interesse, zo goed mogelijk te proberen om te zetten in en effectieve klant.

Lead generation is dan weer een marketingterm waarmee het zo goed en zoveel mogelijk creëeren van interesse en leads. Dit kan zowel offline als online. Als we het hebben over offline lead generation kom je vaak uit bij traditionele marketingtechnieken zoals cold calling, adverteren en direct mail, maar dat kan ook een gratis boek, seminarie of workshop zijn.

Online lead generation is een veel recentere term waarbij uw website een prominente rol speelt en een volwaardig verkoopskanaal wordt. Ongeacht of u nu in een b2b of b2c omgeving zit. Enkele voorbeelden van hoe je online leads kan gaan genereren (en gaan omzetten tot sales leads):

* Google Adwords (SEA)
* Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
* Whitepapers aanbieden (en adresgegevens opvragen)
* E-mailmarketing
* Online formulieren
* Specifieke landingspagina’s

Lees meer...

Hoe goed scoort je site in google?

Wil je weten of je site “volgens de regels van de kunst” is opgesteld, here dan bestaat er enkele tools om je site aan een indicatieve controle te onderwerpen. We geven er hieronder twee sterke mee:

Woorank laat je toe een gratis analyse van een website uit te voeren. In deze analyse worden een heleboel [...]

Lees meer...