Blog

Wat is online lead generation?

Als bedrijf zijn leads erg belangrijk voor de aanvoer van nieuwe klanten. Een lead is dan ook een potentiƫle klant die interesse vertoont in uw product of dienst. Dit kan zijn door langs te komen in je winkel, maar evengoed een zoekopdracht in Google. Als bedrijf is het dan ook zaak van deze vertoonde interesse, zo goed mogelijk te proberen om te zetten in en effectieve klant.

 

Lead generation is dan weer een marketingterm waarmee het zo goed en zoveel mogelijk creƫeren van interesse en leads. Dit kan zowel offline als online. Als we het hebben over offline lead generation kom je vaak uit bij traditionele marketingtechnieken zoals cold calling, adverteren en direct mail, maar dat kan ook een gratis boek, seminarie of workshop zijn.

 

Online lead generation is een veel recentere term waarbij uw website een prominente rol speelt en een volwaardig verkoopskanaal wordt. Ongeacht of u nu in een b2b of b2c omgeving zit. Enkele voorbeelden van hoe je online leads kan gaan genereren (en gaan omzetten tot sales leads):

  • Google Adwords (SEA)
  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Whitepapers aanbieden (en adresgegevens opvragen)
  • E-mailmarketing
  • Online formulieren
  • Specifieke landingspagina’s

 

Sowieso is een gouden raad ook een CRM-systeem onder de hand te nemen om je mogelijke en huidige klanten (en hun voorkeuren, opmerkingen, aanvragen, aankopen, …) in kaart te brengen.

 

Afrondend in twee regels wat online lead generation is en waarom uw bedrijf er zou moeten aan beginnen: bedrijven die willen groeien houden de vinger aan de pols en gaan steeds op zoek naar nieuwe klanten maar zorgen bovenal ook dat ze effectief gevonden worden door de huidige, maar ook door nieuwe klanten. Ga voor webstrategie die werkt.

Nog geen reacties.